Peter Astrup
Loven kræver, at alle 1. november har en digital postkasse. Se her, hvad du skal gøre for at aktivere den
Nu slipper du snart for rudekuverter fra det offentlige i din postkasse. Til gengæld sendes din post via Digital Post – noget, alle borgere skal tilmelde sig i henhold til loven.
Du skal have aktiveret den nye digitale postkasse senest 1. november og er i fremtiden selv ansvarlig for at tjekke den.
En e-Boks er nok
Du skal bruge Digital Post til at modtage al den post, som du får fra det offentlige. Det kan eksempelvis være indkaldelse til undersøgelse på hospitalet, udbetaling af offentlige ydelser eller information om børns pasningstilbud.
Hvis du ved, at du allerede har en e-Boks, bliver din e-Boks automatisk tilknyttet Digital Post 1. november. Så kan du tjekke Digital Post både i din e-Boks og i din digitale postkasse på Borger.
dk. Den post, du modtager, er dog den samme begge steder, så du behøver kun at holde øje med en af postkasserne.
sondagsavisen.dk
Leave a Reply